Alman Lisesi’nden mezun olduktan sonra lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi Matematik Bölümü'nde tamamladı. Bilgeman kariyerine 1996 yılında Zet Nielsen'da başladı ve pazarlama departmanında çeşitli görevler üstlendi. 2001 yılında Nielsen’den ayrılarak KMG Grubu’nun kurucuları ve ortakları arasında yer aldı. Bu grubun 2007 yılında Ipsos tarafından satın alınmasının ardından Bilgeman, koordinatör, genel müdür ve son olarak da Ipsos Türkiye Başkan Yardımcılığı görevlerinde bulundu. Perakende, hane ve tüketici panelleri, teknoloji araştırmaları, medya ölçümlemeleri ve verilerden tüketici içgörüsü elde etme konularında uzmandır. Profesyonel kariyerinin yanı sıra İstanbul Bilgi Üniversitesi Marka Okulu Tüketici Davranışları master dersinde sözleşmeli öğretim görevlisi olarak çalışmakta ve gençlerin eğitimine katkıda bulunmaktadır. 2008 senesinden beri GfK Türkiye&İsrail Genel Müdürü olarak çalışmaktadır.