Veriyi stratejiye dönüştüren, dünyadaki büyük değişimlere anlamlı ve önemli katkılar sağlayan araştırmacıların da bir günü olması gerektiği fikrinden yola çıkan TÜAD, global derneklerin de desteği ve işbirliği ile 2 Mayıs'ın "Dünya Pazar Araştırmaları Günü" olarak kutlanmasına öncülük etmiştir.
Etkinliğin ana amacı; başarılı araştırma projelerini ödüllendirmektir. Bu ödül, araştırmanın iş süreçlerinde ve kararlarında yarattığı etki, katma değer ve araştırmanın önemini vurgulamak için tasarlanmıştır. Etkinliğin amacı, Türkiye araştırma sektörünün tanıtımını yapmak, araştırmanın iş sonuçlarına etkisini daha geniş kitlelere yaymak için bir platform oluşturmak, bununla birlikte araştırma şirketleri, araştırma verenler ve veri toplama şirketleri arasındaki ilişkileri geliştirmek, başarılı iş ortaklıklarını ödüllendirmektir.
TÜAD Akademi 1990 yılından bu yana, araştırma sektöründeki insan kaynağının mesleki ve kişisel gelişimlerini desteklemek amacıyla araştırma sektörünün tüm paydaşlarına pazar, pazarlama ve sosyal araştırmalar alanında profesyonel gelişim ortamı sunan bir eğitim platformudur. Eğitimler, araştırma sektörünün orta ve üst düzey yöneticilerinden oluşan sektör profesyonelleri tarafından verilmektedir.
Eğitim içerikleri, her yıl sektörden gelen talepler, globalde araştırma alanındaki yenilikler ve araştırma sektörünün değişen mesleki ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanmakta ve kurum çalışanlarına özel eğitimler de organize edilmektedir.