Tüm sektörlere iş kararlarında kılavuzluk eden, “Veri ve Bilgi” üreten araştırma sektörünün tek meslek örgütü olan Türkiye Araştırmacılar Derneği, özellikle seçim dönemlerinde, bir bölümü ticari, bir bölümü de siyasi propaganda amacı taşıyan, araştırmanın profesyonel ve etik kurallarına uymayan, şahıs ve şirketlerin ortaya çıkmasından son derece rahatsızlık duymaktadır. Araştırmacı kimliği olmayan bu şahıs ve şirketlerin faaliyetleri, bütün dünyada bilimsel bir disiplin olarak kabul edilen araştırmanın, toplum tarafından yanlış algılanmasına yol açması sebebiyle TÜAD, araştırma sektörünün çatı örgütü olarak araştırmanın güvenirliği, tarafsızlığı ve bilimselliği konusunda, kamuoyunun zihninde soru işareti kalmayacak şekilde, araştırmaların ilgili ilke ve yasalara göre yayınlanmasını sağlamak amacıyla, 100'e yakın medya kuruluşunun Genel Yayın Yönetmenleri, Yazı İşleri Müdürleri ve köşe yazarlarına araştırma sonuçlarının medyada nasıl yer alması gerektiğini açıklayan, ilgili yayın ilkelerininde yer aldığı "Medya ve Reklamda Araştırma Kullanma Kılavuzu" nu göndermiştir.