Segmentasyon - Persona 15 Ekim 2024 / 13.00 - 15.00
Segmentasyon, hedef kitlemizin hem demografi ve yaşam biçimine ilişkin değişkenler hem de ürünün-hizmetin özelliklerine ilişkin tercihleri göz önünde bulundurularak gruplara ayrılmasıdır Demografik, davranışsal (tercih etme, ürün-hizmet kullanımı) ve psikolojik (düşünce yapısı) özelliklere göre segmentasyon yapılabilmektedir. Segmentasyon araştırmaları ile pazar detaylı olarak tanımlanır ve hedef gruplar belirlenerek bu gruplara özel pazarlama stratejileri konusunda markalara ışık tutan içgörüler sağlanır. Segmentasyon ve persona analizlerinin yapılması için kalitatif ve kantitatif araştırma teknikleri birlikte kullanılır. Kantitatif analizlerde istatistiksel yöntemlerden kümeleme, faktör analizi ve ilişki (korelasyon) analizleri uygulanmaktadır. Bu eğitimde hem segmentasyon araştırmalarının teknik detayları anlatılacak hem de farklı kategorilerden kantitatif ve kalitatif çıktı örnekleri sunulacaktır.