TR
TR EN
Haberler

Eğitim İçerikleri

TÜAD Akademi
Segmentasyon - Persona
15 Ekim 2024 / 13.00 - 15.00
Segmentasyon, hedef kitlemizin hem demografi ve yaşam biçimine ilişkin değişkenler hem de ürünün-hizmetin özelliklerine ilişkin tercihleri göz önünde bulundurularak gruplara ayrılmasıdır Demografik, davranışsal (tercih etme, ürün-hizmet kullanımı) ve psikolojik (düşünce yapısı) özelliklere göre segmentasyon yapılabilmektedir. Segmentasyon araştırmaları ile pazar detaylı olarak tanımlanır ve hedef gruplar belirlenerek bu gruplara özel pazarlama stratejileri konusunda markalara ışık tutan içgörüler sağlanır. Segmentasyon ve persona analizlerinin yapılması için kalitatif ve kantitatif araştırma teknikleri birlikte kullanılır. Kantitatif analizlerde istatistiksel yöntemlerden kümeleme, faktör analizi ve ilişki (korelasyon) analizleri uygulanmaktadır. Bu eğitimde hem segmentasyon araştırmalarının teknik detayları anlatılacak hem de farklı kategorilerden kantitatif ve kalitatif çıktı örnekleri sunulacaktır.
Eğitmenler
Hande Diker
NIQ (NielsenIQ +GfK) - Adhoc Müşteri Çözümleri Direktörü
Detaylı Bilgi
Prof. Dr. Burç Ülengin
NIQ (NielsenIQ +GfK) İstatistik Danışmanı
Detaylı Bilgi
Türkiye Araştırmacılar Derneği
Merkez Sultan Selim Mahallesi, Hümeyra Sokak NEF Office 09 No:7 B Blok Kat:5 D: 106 Kağıthane /İstanbul /Türkiye
tuad@tuad.org.tr
Adres: Merkez Sultan Selim Mahallesi, Hümeyra Sokak
NEF Office 09 No:7 B Blok Kat:5 D: 106
Kağıthane /İstanbul /Türkiye


Copyright © 2014 TÜAD. Tüm hakları saklıdır.