“
Reklam mesajlarının hedef kitlelerine iletildiği kanalların (medya) performansı nasıl ölçülebilir?”
Bu eğitimin öncelikli amacı bir reklam kampanyası sürecinde satın alınarak kullanılan hem geleneksel kitle iletişim araçları hem de çevirimiçi ve etkileşimli yeni medya türlerinde medya planlaması kararları alınırken kullanılabilecek kavramlar ve araştırma verileri hakkındaki temel bilgilerin, medya araştırma türlerine ilişkin pratik tanım ve örnekler ile paylaşılmasıdır.
Eğitim içeriği ana hatları ile aşağıdaki başlıklardan oluşacaktır:
Reklam Medyası Tanımı ve Rolü: Geleneksel (Elektronik Medya – Basılı Medya) ve Yeni Medya (Satın Alınan- Sahip Olunan – Kazanılan) Sınıflandırmaları
Güncel Medya Araştırma Türleri ve Türkiye Uygulamaları
-
Paylaşımlı (sendikal) Araştırmalar: İzleyici / Dinleyici Araştırmaları
-
Özel (AdHoc) Etkinlik Araştırmaları
Medya Araştırmalarında Veri Kaynakları, Örneklem Tasarımları ve Veri Toplama Teknikleri
-
Kullanım Verisi- Panel Verisi- Kesit Veri
-
Aktif Veri – Pasif Veri Toplama Teknikleri
Uygulama Örnekleri
-
TV ve Radyo İzleyici / Dinleyici Ölçümleri
-
Çapraz Mecra Etkinlik Ölçümleri
Dünyada ve Türkiye’de Medya Ölçümlerinin Geleceği – Hedefler ve Zorluklar
-
Çoklu Ekran İzleyici Ölçümü
-
Çapraz Mecra Ölçümleri: Toplam Tekil Erişim